Det er jo driftsperioden i et SEO-prosjekt som er viktig. Det er da du kan høste godene av å ha lagt et bra fundament, ha en tydlig plan for hvilke tema som det skal oppnås posisjoner på og at inngående lenker skal jobbes med - både organisk og aksellerert av gode lenkebyggende konsepter.
Jeg tror at mange prosjekter innen SEO går dukken før driftsfasen blir nådd.
Det er flere årsaker til dette:
- For store forprosjekter
- Krav om 100 % digital synlighet / validering
- For mye mikking med malverk
- En holdning til innhold om at det skal være perfekt, i stedet for godt nok
- SEO er et prosjekt og ikke en løpende aktivitet
Hvordan skal man da få suksess?
- Det bør være kort tid til driftsfasen
- Drift må få flest ressurser
- SEO-prosjektet har som hensikt å gjøre søkemotoroptimalisering til en daglig rutine
Ambisiøst ja, men det gir resultater.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar